شال و روسری نادین برند
۱۳۹۹/۰۵/۲۵

شال و روسری کامل کننده ی جذابیت و زیبایی صورت شماست. هر قدر هم لباس ها و کفش گران قیمت بپوشید بازهم روسری و شال حرف آخر را در جذابیت شما می زنند پس باتوجه به فرم صورت خود انتخاب کنید. انتخاب شال و روسری تنها برای پوشاندن موها نیست بلکه به عنوان ابزار زیبایی خانم ها شناخته شده و اصل مهمی در جذابیت و زیبایی محسوب می شود.

روسری پارچه‌ای معمولاً سه گوش یا چهارگوش (به صورت سه تا شده) است که بیشتر روی سر یا گردن پوشیده می‌شود. روسری ممکن است به منظور رعایت حجاب اسلامی، گرما، تمیزی یا برای زیبایی پوشیده شود. معمولاً هرچه قواره روسری بزرگتر باشد، بهتر و راحت تر است، مگر آنکه بزرگی زیاد برای فصل گرما مناسب نباشد. انتخاب شال و روسری، جزو اصولی است که درست و غلطش می تواند زیبایی شما را دستخوش تغییر کنند. رنگ هایی که برای این پوشش انتخاب می کنید، این قدرت را دارند که شما را سرحال یا بی حال نشان دهند.

مشاهده شال و روسری های نادین برند

کدام مدل شال و روسری با فرم صورت شما هماهنگ است؟

این پوشش را باید طوری ببندید که بهترین فرم صورت تان را نشان دهد. اگر صورت تان بیضی یا کشیده است، استفاده از روسری که نوک آن تیز می‌ایستد، بدترین انتخاب برای شماست. اما اگر گوشه های آن را به سمت داخل ببرید و قسمت بالای پیشانی‌تان را گرد کنید، از کشیدگی صورت تان کمی می‌شود و به فرم صورت گرد نزدیک تر می‌شوید.

روسری با گلهای زنبق زیبا

رنگ پوست خود را تعیین کنید

پوست هر انسان یک زمینه ی طبیعی دارد که معمولاً به سه نوع گرم، سرد و خنثی تقسیم‌بندی می شود. برای آنکه بتوانید زمینه‌ی رنگ صورت تان را تعیین کنید، به یک آینه و مقدار کافی نور طبیعی روز نیاز دارید.

یکی از ترفندها این است که دو رنگ مختلف زیورآلات یعنی نقره‌یی و طلایی را امتحان کنید، اگر رنگ صورت تان با زیوآلات نقره‌ای بهتر و دلچسب‌ تر است زمینه‌ی رنگ شما سرد است و اگر با طلایی چهره‌ی خود را بیشتر می پسندید، شما یک زمینه‌ی رنگ گرم دارید. قاعدتاً اگر وضعیتی میان این دو مورد دارید، رنگ پوست شما خثی است کهه اتفاقاً زمینه‌ی چندان رایجی نیز نیست.

رنگ پوست گرم و سرد

اگر رنگ شما گرم است بهترین انتخاب ها نیز برای شما همان رنگ های گرم هستند؛ رنگ هایی داغ و غنی مانند قرمز، نارنجی، زرد و قهوه ایی شتری و تیره ، اگر تشخیص داده‌اید که رنگ پوست سرد دارید، رنگ های سردتر در طیف رنگ، روی پوست شما بسیار زیباتر به نظر می رسند. سعی کنید رنگ هایی مانند آبی، سبز، بنفش و صورتی را انتخاب کنید و اگر می خواهید رنگ های دیگری نیز باشد، به طرح هایی کوچک و محدود از آنها اکتفا کنید تا رنگ قالب شال شما، سرد باقی بماند.

بهترین رنگ روسری برای پوست سفید یا روشن می‌تواند رنگ‌های قوی مثل قرمز، آبی یا سبز باشد. از روسری‌هایی با رنگ‌های خیلی روشن یا بیش از حد کمرنگ استفاده نکنید؛ چرا که ممکن است این رنگ‌ها پوست شما را بی‌حال نشان دهند. اگر می‌خواهید از رنگ‌های روشنی مانند شیری یا سفید استفاده کنید بهتر است سراغ یک روسری طرح‌دار بروید. یک شال سفید ساده برای پوست‌هایی با تناژ رنگی خیلی روشن نمی‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

نکته مهم برای افرادی با پوست تیره این است که سراغ روسری‌هایی با رنگ مات و کدر نروند؛ رنگ‌های مات و کدر باعث می‌شود بازتاب رنگ شال و روسری، درخشش طبیعی پوست این افراد را از بین ببرد. برای مثال به جای طوسی بهتر است سراغ رنگ موشی بروید و البته آبی کاربنی و زرد روشن را فراموش نکنید. برای انتخاب بهتر روسری و شال و تاثیر بیشتر آن در زیبایی صورت بهتر است با شکل هندسی صورت تان آشنا شوید تا بتوانید انتخاب مناسبی در زمینه شال و روسری داشته باشید.

صورت های مستطیلی

افراد دارای صورت مستطیلی و دراز که پیشانی و فک هم اندازه و با لبه های تیز دارند و طول صورت شان از عرض صورت بزرگتر است باید طوری روسری و شال سر کنند که طول صورت لبه های تیز صورت گرد شود و طول صورتشان کوتاه تر گردد .

برای افراد دارای صورت مستطیلی شکل ، شال ها یی با پارچه های نرم و لخت بهترین گزینه هستند و آنها با شال می توانند گوشه های صورت شان را گرد کنند. برای افرادی که صورت مستطیلی شکل دارند شال و روسری با طرح های چهارگوش بسیار مناسبند و این افراد می توانند صورت خود را با پوشیدن انواع هدبند و اکسسوری تیره زیر روسری کوتاه ترنمایند. برای اینکه گونه های این افراد نمایان گردد لازم است که کناره های روسری و شال خود را تو بزنند و روسری و شال خود را به صورت گرد ببندند و از مدل هایی که در پشت بسته می شوند خود داری کنند.

صـورت هـای دایـره و گـرد

در صورت گرد، پیشانی عریض و کوتاه است. شما باید با روسری و شال، عرض پیشانی را کمتر و در عوض آن را بلندتر نشان دهید. می توانید از هدبند یا دستمال سر استفاده کنید اما نباید بیشتر از یک چهارم پیشانی را بگیرد. به هیچ وجه کاری نکنید که ارتفاع پیشانی تان کم به نظر برسد. برای بلندتر نشان دادن پیشانی، از هدبندهایی که رنگ روشن دارند استفاده و روسری و شال خود را تیره تر و به صورت مستطیلی سر کنید. کناره های شال و روسری را به هیچ وجه تا نزنید. از پارچه های محکم و حالت دار استفاده کنید تا به صورت شما شکل بدهد.

صورت های مربع شکل

کسانی که دارای صورت های مربع شکل هستند ، چانه و فک حالت چهارگوش دارند و باید هنگام سر کردن روسری یا شال لبه های صورت خود را به شکل گرد نشان دهند . این افراد با پوشیدن شال هایی با جنس های نرم و لَخت بهتر می توانند گوشه های مربعی صورت شان را گرد کنند. همچنین افراد دارای صورت های مربعی نباید از شال و روسری های دارای طرح های چهارگوش استفاده نمایند و آنها را از پشت ببندند.

صـورت هـای مـثـلـثـی

در صورت مثلثی چون عرض چانه خیلی کم و نوک تیز و در عوض پیشانی عریض است، باید عرض پیشانی را کم کنید تا چانه متناسب به نظر بیاید.روسری و شال را طوری سر کنید که قسمت پایین چانه پوشیده شود. مدل هایی که قسمت پیشانی را می پوشانند نیز برای صورت مثلثی مناسب هستند.

صورت های ذوزنقه ای

افراد دارای صورت های ذوزنقه شکل دارای عرض پیشانی کوچکتر نسبت به عرض چانه هستند و باید طوری روسری و شال خود را بپوشند که لبه های فک پوشیده گردد. افراد دارای صورت ذوزنقه نباید از هدبند یا کلاه زیر روسری استفاده کنند زیرا باعث می شود که پیشانی آنها کوچک تر گردد . در صورتی که تمایل به استفاده از هدبند یا کلاه زیر روسری داشته باشند باید از رنگ های روشن استفاده نمایند و روسری و شال تیره بپوشند و برای بزرگتر شدن عرض پیشانی کناره های آن را در قسمت شقیقه تو بزنند.

مشاهده شال و روسری های نادین برند

رنگ و طرح شال و روسری :

یکی از مهمترین نکات ، طرح و رنگ شال و روسری است ، شال و روسری یکی از متنوع ترین پوشاک است ، این تنوع هم یک حسن برای انتخاب است ، هم خرید را یکم مشکل و تصمیم گیری را سخت می کند ، به همین دلیل باید به نکاتی توجه نمود که برای هر شخص و سلیقه متفاوت است و متناسب با سلیقه فرد خریداری شود.

طرح های سنتی : طرح های همراه با بوته جقه ، گل و .. که بیشتر در بین بانوان مسن طرفدار دارد

طرح های مدرن : شامل طرح های نقاشی ، کوبیسم ، چهار خانه ، زنجیری و کمربندی  …

تک رنگ : شال یا روسری ساده که معمولا نخی است و انتخاب رنگهای خاص و منحصر به فرد آن می تواند هدیه بسیارمناسبی باشد.

شال طرح گلدار شال با طرح سنتی شال با طرح قلب شال طرح رنگی

نخی، سبکی در عین خنکی

جنس روسری نخی از زیرمجموعه پارچه‌های پنبه‌ای است که سبک و نازک نیز هستند و به همین دلیل بیشتر در فصول گرم سال(بهار و تابستان) مورد استفاده می‌گیرند. یکی دیگر از ویژگی‌های روسری نخی که سبب برتری آن‌ها بر روسری‌های ساتن نیز هست، سر نخوردن از روی سر است.

معمولا روسری‌های نخی در رنگ‌های جذاب و لذت بخشی تولید می‌شوند. این روسری‌ها در محل گره روسری چروک می‌شوند و بهترین انتخاب برای استفاده و ست کردن با سایر لباس‌ها به شمار می‌روند. اگر همیشه در انتخاب رنگ روسری دچار مشکل هستید مقاله انتخاب رنگ روسری ما که بر اساس نکات روانشناسی رنگ‌ها نوشته شده است را از دست ندهید.

شال تابستانی ونگوگ شال تابستانی طرح فلامینگو روسری با طرح گلهای بافته شده در هم خرید شال و روسری

حریر، مناسب برای مجالس و میهمانی‌ها

این نوع روسری نیز مانند روسری‌های نخی، نازک و سبک هستند ولی به نسبت روسری‌های نخی بیشتر سر می‌خورند و به همین دلیل مناسب استفاده روزانه نمی‌باشد و بهتر است از آن‌ها در مجالس و میهمانی‌ها استفاده کنید.

مشاهده شال و روسری های نادین برند

اگر نیاز به اطلاعات بیشتر داشتید می توانید در گوگل جستجو کنید.

2 دیدگاه درباره “شال و روسری در سال ۹۹

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.